2018. október 9., kedd

Pro Evolution Soccer 2019 teszt - kiváló alternatíva a futballszimulátorok piacán - 1 rész


A Konami futballszimulátorának 18. iterációja, amely a korábbiaknál még több hivatalos licenccel és realisztikusabb játékmenettel kecsegtet.



Ebben az évben is menetrendszerűen érkezett a Konami futballszimulátor-sorozatának legújabb kiadása. A 2018-as verziót hosszú idő után már nem fejlesztették az előző konzolgenerációt képviselő Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra, így a PES Productions magasabb fokozatba kapcsolhatott a grafikai fejlesztések terén, hogy PC-n, One X-en és PS4 Prón is kihozza a csapat a maximumot az eddig is pompásan és látványosan működő grafikai motorból. A Fox Engine-t egyébként már 2013 óta használja a Konami - a Pro Evolution Soccer sorozatot a PES 2014 óta ez a motor hajtja, de például a Metal Gear Solid V-öt és annak kvázi fizetős demóját, a Ground Zeroest is a Foxszal készítették. Ez főleg a PC-sek számára lehet jó hír, ugyanis a PES 2019 gépigénye nem túl vészes, és a játék nagyon jól optimalizálva fut a kicsit gyengébb asztali gépeken is.

Licencek háborúja

A Pro Evolution Soccer szériával szemben már a kezdetek óta az a legnagyobb rajongói kifogás, hogy a Konami képtelen megszerezni a legnagyobb ligák licenceit, és a sztárcsapatok helyett generikus klubokkal vagyunk kénytelenek játszani. Ezeket a csapatokat illetően sokáig még azt is problémás volt megoldani, hogy a játékosok valódi névvel szerepeljenek, ami rengeteget vett el a játékélményből. A franchise 2018-as kiadása előtt a Konami viszont büszkén hirdette, hogy a sorozat történetének eddigi legtöbb licencelt bajnokságát, csapatát és játékosát fogják felvonultatni, és ezen a téren is fel fogja venni a harcot a játék az EA Sports hivatalos FIFA-licenceivel működő sorozatával. Ennek a kijelentésnek sikerült is eleget tenni: a Pro Evolution Soccer 2019-ben már összesen 355 klub felett vehetjük át az irányítást, ezekből pedig 293 egyesület hivatalos jogával rendelkezik a játék. A tavalyi kiadáshoz képest ez 22 új csapatot és 79-cel több licencelt klubot jelent. Sajnos a legnépszerűbbek, mint az angol, a spanyol, a német és az olasz első osztály jogait idén sem sikerült megszerezni, azért így is kedvünkre válogathatunk a csapatok közül.
Összesen 14 licencelt liga elérhető a játékban, közte olyan újdonságokkal mint a francia első- és másodosztály, a PES-exkluzív Russian Premier League (vagyis az orosz élvonal), valamint az AFC Champions League, amely az ázsiai régió bajnokok ligája. Azért az európai élvonal klubcsapatai közül még mindig partnerkapcsolatban áll a Konami a Liverpoollal, a Barcelonával, az Inter Milannal, az AC Milannal és az Arsenallal, de idén még több nagy klub jogait sikerült megszereznie a kiadónak. A német élvonalat illetően sajnos nem tudtak megegyezni a Borussia Dortmunddal, de helyette bekerült a játékba a Schalke 04. Újdonság még a PES 2019-ben az AS Monaco csapata, illetve a skót labdarúgás két ikonikus egyesülete, a Celtic és a Rangers is.
A licencelés terén viszont hatalmas érvágás a Konami számára az UEFA-jogok elvesztése - ezek idén már a FIFA sorozatot illetik. Az Európai Labdarúgó-szövetséggel tíz évig szerződésben állt a PES sorozat, de a felek nem tudtak megegyezni, így a PES 2019-ben már nem játszhatunk az UEFA-bajnokok ligájában, az Európa-ligában és az UEFA-szuperkupában sem. Ezek helyett természetesen elérhetőek az ugyanolyan rendszerben működő, generikus nevű ligák, de azért mégiscsak más érzés a BL-serlegért küzdeni minden szezonban, mint egy olyan kupáért, amelynek másolatát akár meg is vásárolhatjuk egy belvárosi üzletben. Összességében viszont nagyon sok lehetőségünk van, így akit eddig sem zavartak a hiányosságok, azt most sem fogják. Sőt még örülhetünk is, hiszen ezen a téren nagyon jó irányba indult el a sorozat.

Nincsenek megjegyzések: